25.7 C
تهران
سه شنبه, ۱۱. اردیبهشت , ۱۴۰۳

بایدن ایران را ثروتمند کرد و عامل مشکلات خاورمیانه همین است

ترامپ: بایدن

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات‌متحده، در واکنش به سخنرانی سالانه جو بایدن در کنگره آمریکا، در حسابش در رسانه اجتماعی تروث‌سوشال نوشت: «بایدن ایران را ثروتمند کرد و دلیل مشکلات خاورمیانه همین است. در دوره من ایران ورشکسته بود. دلیل در حال انفجار بودن خاورمیانه بایدن است.»

جو بایدن در سخنرانی پنجشنبه‌شب خود تنها یک‌بار به ایران اشاره کرد و گفت: «ایجاد ثبات در خاورمیانه به مهار تهدید ناشی از جمهوری اسلامی ایران نیز مرتبط است.» او افزود که به همین دلیل، ائتلافی از چندین کشور برای حفاظت از آزادی کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ ایجاد کرده و دستور حمله به مواضع حوثی‌ها را داده است.

هم‌زمان با سخنرانی جو بایدن و پس از پایان آن، دونالد ترامپ با انتشار رشته‌پست‌هایی در حسابش در رسانه اجتماعی خود، تروث‌سوشال، به بخش‌های مختلف این سخنرانی و حواشی آن واکنش نشان داد. او همچنین نمودارها، کارت‌های خبری، تصاویر و ویدیوهایی مرتبط با نوشته‌هایش نیز منتشر کرد.

ترامپ در واکنش به سخنان بایدن درباره جنگ غزه نوشت: «او در مقایسه با کاری که من انجام داده‌ام، برای اسرائیل کاری نکرده است. این‌ها فقط کلماتی است که بر زبان می‌آورد، نه حقیقت!»

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا بایدن را «عروسکی خیمه‌شب‌بازی در دستان پوتین و شی جین‌پینگ و تقریباً هر رهبر دیگری» خواند و افزود: «او همه‌چیز، ازجمله اوکراین را به آن‌ها داد.»

ترامپ سخنرانی بایدن را سرشار از خشم و نفرت و دو قطبی‌سازی دانست و نوشت: «جو بایدن در حال فرار از پرونده‌ خود است؛ دیوانه‌وار دروغ می‌گوید تا از پاسخ‌گویی برای ویرانی‌های هولناکی که او و حزبش ایجاد کرده‌اند، طفره برود!»

در مورد موضوع مهاجران به آمریکا نیز که در حال حاضر به یکی از موضوعات مهم داخلی این کشور بدل شده است، ترامپ به این اشاره کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا چهل دقیقه طول کشید تا در سخنرانی خود به این مسئله برسد و بعد هم در واقع چیزی در این مورد نگفت.

برگرفته از ایندیپندنت فارسی

پست‌های مرتبط

بیشترین خوشبختی‌ها برای بیشترین مردم

این سایت برای ارائه بهتر خدمات به کاربران خود ، از کوکی‌ها استفاده می‌کند.
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish
قبول اطلاعات بیشتر