20.7 C
تهران
شنبه, ۸. اردیبهشت , ۱۴۰۳

پولی که به جیب ملاها ریختید خرج کشتن مردم اسرائیل شد

اسرائیل

انتقاد سناتورهای جمهوری‌خواه از دولت بایدن: «پولی که به جیب ملاها ریختید خرج کشتن مردم اسرائیل شد»

 

انتقادها در داخل آمریکا از سیاست‌های دولت بایدن علیه جمهوری اسلامی شدت گرفته است. به‌ویژه سناتورها و نمایندگان جمهوری‌خواه فشارها علیه کاخ سفید را پس از حمله تروریستی حماس علیه اسرائیل افزایش دادند. آن‌ها می‌گویند نادیده گرفتن تحریم‌های ایران به تأمین مالی گروه‌های تروریستی منطقه کمک کرده است.

سناتور جمهوری‌خواه تد کروز در همین ارتباط می‌گوید «جهان شاهد بزرگ‌ترین کشتارجمعی یهودیان از زمان هولوکاست تاکنون بود. تروریست‌های حماس تحت کنترل ایران از تاکتیک‌های نازی‌ها کردند. قتل خانه به خانه کل اعضای خانواده، تجاوز و شکنجه سیستماتیک، کشتن کودکان در مقابل چشم والدین یا کشتن والدین و ربودن کودکان…حمل اجساد قربانیان در خیابان‌ها و خیلی کارهای دیگر…ایالات‌متحده باید اطمینان حاصل کند که اسرائیل تمام تسلیحات و تمام زمان موردنیاز برای ریشه‌کن کردن کامل حماس را در اختیار دارد و ما باید در مورد این تعهد بدون ابهام باشیم.»

 

سناتور تد کروز
سناتور تد کروز

تد کروز در مصاحبه با برنامه اینترنتی «مگان کِلِی» نیز گفت «دلایل زیادی برای عصبانی شدن وجود دارد، اما یکی از اصلی‌ترین دلایل آن است که دولت بایدن حدود ۵۰ میلیارد دلار به‌حساب جمهوری اسلامی واریز کرد. بایدن حاضر نشد تحریم‌های فروش نفت را اعمال کند به همین دلیل ایران اکنون روزانه دو میلیون بشکه نفت می‌فروشد که مجموع آن تاکنون ۵۰ میلیارد دلار است که ملاها رسیده و برای موشک‌هایی خرج شده که با آن اسرائیلی‌ها را می‌کشند.»

سناتور بن کاردین رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در مصاحبه با سی‌ان‌ان در مورد نقش جمهوری اسلامی در جنگ غزه گفت: «ما می‌دانیم که جمهوری اسلامی با حمایت‌های طولانی‌مدت، به سازمان حماس برای انجام عملیات تروریستی، ظرفیت داده بنابراین واضح است که رژیم ایران در مورد حملات حماس، مسئولیت دارد.»

مایکل مک‌کال رئیس کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز پس از شرکت در نشست شورای عالی امنیت ملی آمریکا که سه‌شنبه ۱۸ مهرماه برگزار شد گفت: «رژیم ایران از حمله به اسرائیل پشتیبانی کرده است و همه مسیرها به آن‌ها ختم می‌شود…اگر به تجهیزات و موشک‌هایی که از غزه، توسط حماس شلیک می‌شوند، نگاه کنید، آن‌ها ساخت رژیم ایران هستند. صد میلیون دلار در سال صرف آموزش حماس می‌شود و حماس دست به حمله زده است.»

مک‌کال در نشست شورای عالی امنیت ملی آمریکا گفته بود «اکنون زمان آن است که به جهانیان نشان دهیم که ایالات‌متحده در محکومیت این حمله فاجعه‌بار توسط تروریست‌های موردحمایت [رژیم] ایران، قاطعانه در کنار دوست و متحد خود اسرائیل ایستاده است.»

آمریکا ‌می‌گوید به دنبال شواهد مداخله جمهوری اسلامی در حمله حماس به اسرائیل است. آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات‌متحده اخیراً در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت «اگرچه روابط طولانی‌مدتی بین حماس و جمهوری اسلامی وجود دارد، اما آمریکا شواهدی را مشاهده نکرده است که ایران پشت حمله حماس به اسرائیل باشد.»

جمهوری اسلامی طبق معمول سیاست دوگانه‌ در مورد حمایت از شبه‌نظامیان به عهده گرفته است. آن‌ها هم‌زمان حمایت از حماس و جهاد اسلامی یا حزب‌الله و حوثی‌ها را تأیید و انکار می‌کنند. این وضعیت دوگانه به آن‌ها فرصت می‌دهد که از بار مسئولیت مأموریتی که به نیابتی‌ها واگذارشده شانه خالی کنند.

برگرفته از کیهان لندن

پست‌های مرتبط

بیشترین خوشبختی‌ها برای بیشترین مردم

این سایت برای ارائه بهتر خدمات به کاربران خود ، از کوکی‌ها استفاده می‌کند.
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish
قبول اطلاعات بیشتر