14.9 C
تهران
جمعه, ۱۰. فروردین , ۱۴۰۳

«میدان» گروگان می‌گیرد، «دیپلماسی» ماله‌کشی می‌کند!

واژه «میدان» در فایل صوتی مصاحبه محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی فراتر از شخص علی خامنه‌ای یا قاسم سلیمانی است؛ اما نه آن‌قدر فراتر که از منافع و استمرار نظام خارج شود.

«میدان» در واقع یکی از دو «بال» نظام است؛ «بال نظامی»، نه در مقابل «بال دیپلماسی» بلکه در کنار و تکمیل‌کننده‌ی آن.ین ساختار دقیقاً عین خود نظام است که بلافاصله پس از انقلاب اسلامی نهادهای نظامی- ایدئولوژیک خود را به‌طور موازی در کنار نهادهای متعارف مانند ارتش و وزارتخانه‌ها ساخت. گروه‌های وابسته به رژیم مانند حزب‌الله لبنان و جهاد اسلامی و حماس در فلسطین نیز همگی دو «بال» نظامی و سیاسی دارند. جمهوری اسلامی در عراق تجربه دیگری را نیز به کار بسته: نفوذ در احزاب سیاسی از یکسو و ایجاد گروه‌های شبه‌نظامی که ظاهراً جدا از آن‌ها اما در عمل بال نظامی آن‌ها به شمار می‌روند از سوی دیگر. همه این‌ها اما زمانی که خزانه خالی باشد و جیره و مواجب نرسد، ناکار می‌شوند ازجمله در خود ایران که جمهوری اسلامی را بر بستر ناکارآمدی و بی‌لیاقتی مزمن آن با بحران سرنوشت‌ساز روبرو کرده است.

در این میان، ظریف در فایل صوتی معروف جمله‌ای می‌گوید که کمتر از لو دادن حملات اسرائیل و افزایش پروازهای «هما» به سوریه توسط جان کری وزیر خارجه اوباما، موردتوجه رسانه‌های خارجی قرارگرفته. ظریف درباره تضمین اوباما برای برجام می‌گوید: «به یکی به شوخی گفتم من دختر آقای اوباما رو می‌تونستم گروگان بگیرم بیارم ایران که تعهداتش رو انجام بده؟» ممکن است گروگان‌گیری دختر اوباما از ظریف بر نمی‌آمد اما گروگان‌گیری «میدان» برای «دیپلماسی» اصلاً شوخی نیست! نه‌تنها اکنون بیش از سی شهروند خارجی و دو تابعیتی با اتهامات واهی توسط «میدان» به گروگان گرفته‌شده‌اند تا «دیپلماسی» با آن‌ها اخاذی کند بلکه خود توافق اتمی با گروگان‌گیری توسط «میدان» و اخاذی توسط «دیپلماسی» به نتیجه رسید و ماله‌کشی ظریف و لابی‌گرانش در محافل سیاسی و رسانه‌ای غرب به‌ویژه آمریکا در خدمت این «میدان» و «دیپلماسی»‌ بوده و هست.

از این نظر آنچه امروز ۳۰ آوریل ۲۰۲۱ کمپین زندگی نرمال در برابر دفتر «نیویورک‌تایمز» با نصب یک بیلبورد علیه همکاری «میدان» و «دیپلماسی» و ماله‌کشانشان انجام داده، یکی از ابتکارات برجسته ایرانیان خارج کشور علیه جمهوری اسلامی به شمار می‌رود که می‌تواند به اشکال مختلف در کشورهای دیگر تکرار شود تا افکار عمومی جهان را به یک حقیقت ۴۲ ساله فرابخواند که مردم نیز گروگان آن شده‌اند:

 

جمهوری اسلامی جنایتکار و دروغ‌گوست! به ماله‌کشان این رژیم ضد بشری در رسانه‌ها اعتماد نکنید!

الاهه بقراط

کیهان لندن شماره ۳۰۹

پست‌های مرتبط

بیشترین خوشبختی‌ها برای بیشترین مردم

این سایت برای ارائه بهتر خدمات به کاربران خود ، از کوکی‌ها استفاده می‌کند.
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish
قبول اطلاعات بیشتر