12.8 C
تهران
پنجشنبه, ۹. فروردین , ۱۴۰۳

نامه گروهی از ایرانیان به رئیس جمهوری آمریکا: رسانه‌های جمهوری اسلامی را تحریم و نهادها و مقاماتش را از اینترنت محروم کنید!

دکتر نادر زاهدی

ما به کمک شما نیاز داریم. رژیم اینترنت را بسته است تا سرکوب خونین‌اش را آسان انجام دهد و ما مردم ایران نیاز داریم که به سرویس اینترنت دسترسی یابیم.
– ما از دولت آمریکا می‌خواهیم ابزار اصلی‌ پروپاگاندا و دروغ‌پراکنی جمهوری اسلامی یعنی صداوسیما و همه بنگاه‌های مرتبط با آن را در کانال‌های ماهواره‌ای بطور کامل تحریم کند. بعلاوه، مقامات رژیمی که مردم خودشان را از اینترنت محروم می‌کنند، نباید خود قادر باشند از شبکه‌های اجتماعی رایگان در دنیای آزاد همچون توئیتر، فیسبوک، یوتیوب و… استفاده کنند.

پنج شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ برابر با ۲۱ نوامبر ۲۰۱۹

گروهی از فعالان سیاسی مخالف جمهوری اسلامی در خارج از ایران در نامه‌ای سرگشاده به پرزیدنت ترامپ از دولت آمریکا خواسته‌ا‌ند که جمهوری اسلامی را به خاطر بستن اینترنت در حین کشتار مردم با اقدامات و تحریم‌های تنبیهی مواجه کند (متن انگلیسی). جمهوری اسلامی پس از آغاز اعتراضات گسترده مردمی، اقدام به بستن کامل اینترنت کرده است. در همین حین گزارش‌های فراوانی از کشتارهای گسترده معترضان و گلوله‌باران مردم در خیابان‌ها به گوش می رسد. چنین برمی آید که هدف از بستن اینترنت، جلوگیری از درز اخبار و تصاویر سرکوب‌های گسترده خیابانی باشد.

این گروه سی‌ و یک نفره که همگی در خارج از ایران در آمریکا، کانادا و اروپا زندگی‌ می‌کنند نوشته‌ا‌ند «در این خاموشی اینترنتی و به دور از چشم جهانیان، گزارش‌هایی می‌رسد که تعداد نگران‌کننده‌ای از مردم ایران در تظاهرات کشته شده‌ا‌ند».

عفو بین‌الملل گزارش می‌دهد که دست کم ۱۰۶ نفر در این اعتراضات کشته شده‌ا‌ند ولی‌ برخی‌ گزارش‌ها از بیش از ۲۰۰ نفر کشته خبر می‌دهند.

بطور مشخص، آنها از آمریکا می‌خواهند صدا و سیمای جمهوری اسلامی را تحریم کند و مقامات و نهادها و وزارتخانه های جمهوری اسلامی را از استفاده از شبکه‌های اجتماعی محروم نماید. نویسندگان نامه صداوسیمای جمهوری اسلامی را دستگاه پروپاگاندا و دروغ‌پراکنی رژیم خوانده و خواستار تحریم کامل این سازمان و همه نهادهای وابسته به آن شده‌اند. همچنین افزوده‌اند: «مقامات رژیمی که مردم خود را از دسترسی به اینترنت محروم می‌کند، لیاقت دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های اینترنتی جهان آزاد همچون توییتر، فیسبوک، یوتیوب و جی‌میل را ندارند.»

متن کامل این نامه از این قرار است:

رئیس جمهور ترامپ،
جمهوری اسلامی مردم ایران و خاورمیانه را در یک وضعیت فاجعه‌بار و خطرناک قرار داده است. این رژیم ۴۰ سال است که قواعد و قوانین بین‌المللی را می‌شکند. قلدری در منطقه و سرکوب روزافزون مردم عراق، یمن، لبنان، سوریه و ایران نمونه‌هایی از این رفتار بی‌‌قانون و خبیثانه هستند. افزون بر آن، جاه‌طلبی‌های هسته‌ای این رژیم اخیرا حتی از دوران پیش از برجام نیز بیشتر شده و امنیت خاورمیانه و جهان را به خطر انداخته است.

امروز مردم ایران علیه این رژیم شرور برخاسته‌ا‌ند و چهار روز است که جمهوری اسلامی دسترسی‌ مردم به اینترنت را کاملا قطع کرده است. در این خاموشی اینترنتی و به دور از چشم جهانیان، گزارش‌هایی می‌رسد که تعداد نگران کننده‌ای از مردم ایران در تظاهرات کشته شده‌ا‌ند.

ما به کمک شما نیاز داریم. رژیم اینترنت را بسته است تا سرکوب خونین‌اش را آسان انجام دهد و ما مردم ایران نیاز داریم که به سرویس اینترنت دسترسی یابیم. در غیاب صدای مخالفان، جمهوری اسلامی بر تمام ابزار‌های ارتباطاتی و رسانه‌ها کنترل مطلق دارد و می‌تواند تنها به طرفداران خودش اجازه دسترسی‌ به اینترنت بدهد تا درباره تظاهرات دروغ‌پراکنی کنند و خود را به دروغ نماینده مردم ایران جا بزنند.

ما از دولت آمریکا می‌خواهیم ابزار اصلی‌ پروپاگاندا و دروغ‌پراکنی جمهوری اسلامی یعنی صداوسیما و همه بنگاه‌های مرتبط با آن را در کانال‌های ماهواره‌ای بطور کامل تحریم کند. بعلاوه، مقامات رژیمی که مردم خودشان را از اینترنت محروم می‌کنند، نباید خود قادر باشند از شبکه‌های اجتماعی رایگان در دنیای آزاد همچون توئیتر، فیسبوک، یوتیوب و… استفاده کنند. همچنین وبسایت‌های مقامات رژیم دست‌کم در داخل مرز‌های آمریکا می‌تواند از دسترس خارج شود بدون اینکه هزینه خاصی‌ برای مالیات دهندگان آمریکایی داشته باشد. بطور خلاصه، محروم کردن مقامات فاسد رژیم از خدمات اینترنتی که بسیاری از مردم ایران آنها را با نام «فرقه تبهکار» می‌شناسند، پیام قدرتمندی می‌فرستد که جهان آزاد طرف مردم ایران ایستاده است نه طرف سرکوبگران آنها.

ما قویا معتقدیم که در این موقعیت حساس تاریخی، منافع ملی‌ مردم ایران و آمریکا هم‌راستا هستند. الان زمان آن است که ایران به آزادی و دموکراسی برسد و در این مسیر ما هرگز کمک دوستان آمریکایی‌مان را فراموش نخواهیم کرد. یک ایران آزاد و دموکراتیک دیگر ایدئولوژی انقلابی‌ خمینیستی را به خاورمیانه صادر نخواهد کرد و می‌تواند به عاملی ثبات‌بخش در منطقه‌ای ناامن تبدیل شود که در نهایت آمریکا را از حضور نظامی در منطقه- که در دهه‌های گذشته تریلیون‌ها دلار هزینه داشته و جان هزاران آمریکایی را گرفته است- بی‌نیاز کند.

امضاکنندگان:

۱- شایان آریا
۲- علی اشتری
۳- کامران ایازی
۴- احمد باطبی
۵- خسرو بیت الهی
۶- صابر بستانی اصل
۷- فروغ کنعانی
۸- فرزاد فراهانی
۹- روزبه فراهانی پور
۱۰- شروان فشندی
۱۱- کاوه گلان (مهر)
۱۲- بابک قطبی
۱۳- سعید حسین پور
۱۴- محمد ایمانی
۱۵- دانیال جعفری
۱۶- میترا جشنی
۱۷- شیما کلباسی
۱۸- عرفان کسرایی
۱۹- جانان خرم
۲۰- اشکان منفرد
۲۱- شاهین نژاد
۲۲- فواد پاشایی
۲۳- نگین راغ
۲۴- علی سعادت ملی
۲۵- پیمان صادق
۲۶- امیر صدری
۲۷- مریم شریعتمداری
۲۸- هایده توکلی
۲۹- برزومهر طلوعی
۳۰- اشکان یزدچی
۳۱- نادر زاهدی

برگرفته از کیهان لندن

پست‌های مرتبط

بیشترین خوشبختی‌ها برای بیشترین مردم

این سایت برای ارائه بهتر خدمات به کاربران خود ، از کوکی‌ها استفاده می‌کند.
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish
قبول اطلاعات بیشتر