15 C
تهران
جمعه, ۳۱. فروردین , ۱۴۰۳

ملاها و واشنگتن، خطرات مماشات

بار دیگر رژیم اسلامی در تهران به پایان خط نزدیک شده است و برای نجاتش حیله نوینی در حال تکوین است. این امکان وجود دارد که اینبار هم با یاری ناخواسته واشنگتن از این تله بگریزد. در وضعیت کنونی که پس از اعمال تحریم‌های سنگین بر ملت ایران در طول چند سال اخیر سرانجام رژیم هم از دسترسی به درآمدهای نفتی هنگفت محروم شده است، ناگهان بلند‌گوهای رژیم علیه تحریم به صدا در آمده‌اند. فشار چندین دهه انواع تحریم علیه مردم بی‌پناه اشکالی نداشت اما حالا که فروش و درآمد نفت تقلیل یافته، از سوئی جیره‌خواران رژیم و عوامل شرکت‌های چند ملیتی نفتی، خیرخواه و هوادار مردم ایران شده‌اند و از سوی دیگر رژیم هم به فکر چاره افتاده و در حال تغییر چهره خود و تنظیم مجدد بازیگران صحنه حکومتی در جهت جلوگیری از فروپاشی و طولانی کردن سلطه مرگبارش شده است.

پیش از این در دهه ۹۰ میلادی در نتیجه ترورهای میکونوس که طی آن رهبران کُرد ایران در رستورانی در برلین به دست عوامل رژیم ترور شدند، کشورهای اروپایی سفرای خود را فراخواندند و تهران مجبور شد با استفاده از محمد خاتمى و گفتگوی تمدن‌هایش وجهه خود را بهبود بخشد. اما خاتمی در دو دوره ریاست جمهوری خود نتوانست هیچ تغییر عمده‌ای در دیکتاتوری بی‌رحمانه رژیم ایجاد کند و پس از هشت سال هنگامی که بازی تظاهر آمیزش به پایان رسید، احمدی‌نژاد توسط خامنه‌ای به عنوان رئیس جمهور بعدی انتخاب شد و تمام صحنه‌سازی‌ها‌ی به اصطلاح اصلاحات به فراموشی سپرده شد و حالا که هشت سال دیگر گذشته است، تیم روحانی و ظریف می‌خواهد همان دوران اسلامگرایی با ماسک خندان خاتمی را به منصه ٔ ظهور بگذارد.

اگر احمدی‌نژاد هولوکاست را انکار می‌کرد در عوض ظریف با پیامک خود به دختر نانسی پلوسی ضمن عذرخواهی از سخنان جاهلانه (یهود ستیزانه) احمدی‌نژاد به دختر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا اطمینان می‌دهد که احمدی‌نژاد رفته است و ظریف خود را انکار کننده هولوکاست نمی‌داند و برای اثبات این موضوع برای یهودیان پیام تبریک سال نوی عبری هم می‌فرستد! تنها چند هفته دیگر حسن روحانی به جواد ظریف (چهره شناخته شده برای لابیگران رژیم) در نیویورک خواهد پیوست و این دو به اتفاق هم به روزترین نسخه “فریب اذهان عمومی” توسط جمهوری‌اسلامی را به نمایش خواهند گذاشت.

تا زمانی که بنیادین‌ترین حقوق انسانی از تمام زنان و مردان ایرانی دریغ می‌شود، تا روزی که هزاران فعال سیاسی، رهبران جنبش زنان، روزنامه‌نگاران، دانشجویان و همچنین رهبران سیاسی مخالف به طور غیرقانونی در ایران زندانی هستند، این رژیم منفور باید در سطح جهانی تقبیح شود و باید دست رد بر سینه‌اش زد. هر گونه سازش با این رژیم در شرایط فعلی، موجب انزجار و ناامیدی میلیون‌ها ایرانی خواهد شد. در پاسخگویی به پرسش‌ها در زمینه پرونده هسته‌ای، مسائل منطقه‌ای و دیگر سئوالات نیز فرستادگان رژیم از جمله رئیس جمهور نظام به طور کامل ناتوان هستند چون بر اساس قانون اساسی فعلی جمهوری‌اسلامی، رئیس جمهور چیزی بیش از عروسک خیمه‌شب‌بازی نیست. قدرت واقعی تمام و کمال در دستان خامنه‌ایست که خود دشمن قسم خورده ایالات متحده، اروپا و تمام کشورهای متمدن است. هر نوع کنار آمدن با این رژیم از سوی قدرتهای غربی تحت شرایط حاضر، بی‌حرمتی به میلیون‌ها نفر ایرانی آزادیخواه و دیگر مردمان خاورمیانه است که از تحریکات و دخالت‌های “سر مار” در تهران در رنج و عذاب به سر می‌برند.

برای دریافت نسخه انگلیسی این نوشته به لینک زیر مراجعه کنید:
http://www.iranpressnews.com/english/source/156370.html

پست‌های مرتبط

بیشترین خوشبختی‌ها برای بیشترین مردم

این سایت برای ارائه بهتر خدمات به کاربران خود ، از کوکی‌ها استفاده می‌کند.
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish
قبول اطلاعات بیشتر