16.7 C
تهران
شنبه, ۸. اردیبهشت , ۱۴۰۳

شما ملت بزرگ ایران، میهن و شکوه ازدست‌‌رفته‌تان را باز پس خواهید گرفت

شهبانو فرح پهلوی

پیام نوروزی شهبانو فرح پهلوی

نوروز باستانی و سال نو را به شما هم‌‌میهنان عزیزم، و نیز به همه مردمانی که این آیین کهن ایرانی را در سراسر جهان جشن می‌گیرند، شادباش می‌گویم.

من در این لحظات در کنار هفت‌سین نوروزی، به یاد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان هستم که سال نو را در شرایطی نامناسب آغاز می‌کنند؛ به یاد شیرزنان و دلیرمردانی هستم که به جرم آزادیخواهی و میهن‌‌پرستی و دادخواهی در بند هستند؛ و به یاد همه مادرانی هستم که جگرگوشه‌های‌شان را در راه آزادی و سربلندی میهن‌مان از دست داده‌اند.

من به دشواری‌های زندگی شما هم‌میهنانم در ایران آگاهم. می‌دانم رژیمی که نان را از سفره شما برمی‌دارد و جوانان شما را به قتل می‌رساند، تاب‌وتوانتان را گرفته است. سفره‌های‌تان هر روز کوچکتر می‌شود، و با وجود گرانی روزافزون، به سختی می‌توانید نوروز را جشن بگیرید.

اما فراموش نکنید که ما ایرانیان در درازای تاریخ خود همواره توانسته‌ایم با ایستادگی بر فرهنگ غنی‌ و با تکیه بر اراده‌ و همبستگی ملی، از سختی‌ها عبور کنیم؛ و پاسداشت نوروز و دیگر آیین‌های ایرانی، یکی از روش‌های مهم ایستادگی ما در برابر مهاجمان و اشغالگران بوده است.

باور دارم که این بار نیز نور بر تاریکی پیروز خواهد شد، و شما ملت بزرگ ایران، میهن و شکوه ازدست‌‌رفته‌تان را باز پس خواهید گرفت.

نوروزتان پیروز!

۲۹ اسفند ۱۴۰۲

 

 

پست‌های مرتبط

بیشترین خوشبختی‌ها برای بیشترین مردم

این سایت برای ارائه بهتر خدمات به کاربران خود ، از کوکی‌ها استفاده می‌کند.
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish
قبول اطلاعات بیشتر