12.8 C
تهران
پنجشنبه, ۹. فروردین , ۱۴۰۳

مبارزه را تا روز پیروزی ادامه می‌دهیم

شاهزاده رضا پهلوی

پیام شاهزاده رضا پهلوی پس از اعدام سه معترض در اصفهان: مبارزه را تا روز پیروزی ادامه می‌دهیم

 

شاهزاده رضا پهلوی اعدام سعید یعقوبی، صالح میرهاشمی، و مجید کاظمی را محکوم کرد.

او روز جمعه ۲۹ اردیبهشت (۱۹ مه) در یک پیام ویدیویی خطاب به مردم ایران گفت: «امروز همه ما با از دست دادن سه جوانمرد دیگر مملکتمان که به دست ضحاکان زمانه اعدام شدند، خشمگین و اندوهگین هستیم.»

او افزود: «علی‌رغم تمام تلاش‌ها و فریادهای کسانی که به جلوی زندان رفتند، این نظام بی‌رحمانه مشغول کشتن هم‌میهنانمان است. نباید باور و امیدمان به آینده بهتر را از دست بدهیم. باید مصمم، همبسته بمانیم و یک‌صدا مبارزه را ادامه دهیم.» شاهزاده رضا پهلوی همچنین امیدوارانه گفت:‌ «شک ندارم که آن روز خواهد رسید که در فردای این نظام به آزادی واقعی، آسایش، امنیت، و پایان اعدام خواهیم رسید. مبارزه را تا روز پیروزی ادامه می‌دهیم.»

شاهزاده رضا پهلوی همچنین در توییتی نوشت: «ضحاک زمانه علی خامنه‌ای، و مزدورانش، با هر جان عزیزی که می‌گیرند و خون پاکی که می‌ریزند، پرونده جنایاتشان را سنگین‌تر و سنگین‌تر می‌کنند.»

شاهزاده رضا پهلوی ضمن اشاره به تداوم اعتراض‌های مردم ایران علیه حکومت در چند روز گذشته، رهبر جمهوری اسلامی را «جنایتکار معظم» توصیف کرد و افزود: «ملت ایران در همین چند روز بار دیگر اتحاد وسیعشان را به رخ «جنایتکار معظم» کشیدند، و اکنون مصمم‌ترند که بساط ظلم و بیت جور او را نیز جمع کنند.»

شاهزاده رضا پهلوی همچنین نوشت:‌ «در کنار خانواده‌های سعید یعقوبی، صالح میرهاشمی، مجید کاظمی، و همه جان‌باختگان راه میهن هستیم و تنهایشان نمی‌گذاریم. روز پیروزی و برقراری عدالت و پایان اعدام و جنایت، حتمی است.»

شاهزاده رضا پهلوی روز پنجشنبه در کنگره آمریکا با یک سناتور و یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا درباره حمایت حداکثری از مردم ایران در مبارزه علیه حاکمیت جمهوری اسلامی و نقض حقوق بشر گفت‌وگو کرده بود.

صبح جمعه به‌وقت محلی، خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه جمهوری اسلامی از اعدام این سه نفر خبر داد و گفت که آنان در ارتباط با پرونده «خانه اصفهان» اعدام‌شده‌اند.

 

صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی
صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی

 

این سه جوان دو روز قبل از اجرای حکم اعدام با ارسال نامه‌ای از داخل زندان دستگرد اصفهان از مردم ایران خواسته بودند که از آنان حمایت کنند و مانع اجرای حکم اعدام شوند. اعدام ناگهانی صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی، موجی از خشم و ناباوری را در میان ایرانیان به وجود آورد.

وکلا و خانواده و نزدیکان آنان می‌گویند که «اعتراف‌های اجباری» این سه نفر تحت شکنجه اخذشده و روایتی که ادعا کرده است آن‌ها در جریان اعتراض‌های خیزش سراسری مردم علیه حاکمیت به مأموران جمهوری اسلامی شلیک کرده‌اند، «به‌هیچ‌عنوان صحت ندارد».

قوه قضائیه جمهوری اسلامی ادعا کرده بود این سه معترض در کشتن دو بسیجی به نام‌های محسن حمیدی و محمد کریمی و یک سرهنگ یگان ویژه به نام اسماعیل چراغی، در اعتراض‌های شامگاه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در محله خانه اصفهان دست داشته‌اند و به همین دلیل، به اتهام «محاربه» و «قتل» هر سه نفر را اعدام کرد؛ ادعایی که هنوز هیچ تصویر، مدرک یا ویدیویی بابت اثبات آن منتشرنشده است.

در روزهای گذشته، معترضان زیادی در مقابل زندان دستگرد تجمع کردند تا مانع اجرای حکم اعدام صالح میرهاشمی، سعید یعقوبی و مجید کاظمی شوند. بامداد پنجشنبه نیز اخباری مبنی بر احتمال حکم اعدام متهمان پرونده خانه اصفهان منتشر شد و معترضان در مقابل زندان تجمع کردند، اما نیروهای حکومتی به آنان حمله کردند و مانع تجمع شدند. قوه قضائیه نیز در اطلاعیه‌ای اعدام آنان در روز پنجشنبه را تکذیب کرد. به‌این‌ترتیب، دستگاه قضایی با این ترفند هم مانع شکل‌گیری اعتراض گسترده شد و هم با گرفتن جان سه جوان، معترضان را در بهت فروبرد.

صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی، متهمان ردیف اول تا سوم پرونده خانه اصفهان بودند. در ماجرای مربوط به خانه اصفهان که روز ۲۵ آبان ۱۴۰۱ رخ داد، سه تن از مأموران حکومتی به نام‌های محسن چراغی، محسن حمیدی و محمد کریمی کشته شدند. نهادهای امنیتی ابتدا سه متهم پرونده خانه اصفهان را به تیراندازی و قتل مأموران حکومتی متهم کردند. هر سه متهم در سه جلسه دادگاه که دی‌ماه گذشته برگزار شد، اتهام کشتن مأموران حکومت را رد کردند و گفتند که زیر شکنجه و تحت اجبار علیه خود اعتراف کردند.

برگرفته از ایندیپندنت فارسی

پست‌های مرتبط

بیشترین خوشبختی‌ها برای بیشترین مردم

این سایت برای ارائه بهتر خدمات به کاربران خود ، از کوکی‌ها استفاده می‌کند.
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish
قبول اطلاعات بیشتر