15.7 C
تهران
سه شنبه, ۴. اردیبهشت , ۱۴۰۳

رشد انقلاب ملّی ایران تا پیروزی دمکراسی

ملی‌گرایی تنها راه نجات ایران

درحالی‌که انقلاب ملی و مردمی‌ ایران سومین ماه مبارزات ضد جمهوری اسلامی را پشت سر می‌گذارد، نیروهای سرکوب و تبلیغاتی رژیم همچنان در تلاش برای سرکوب و انحراف این خیزش ملی و ایرانی هستند؛ حربه‌هایی نظیر منطقه‌ای و محلی کردن اعتراضات، تبدیل تفاوت‌ها و تنوع قومی و مذهبی به یک مشکل میان معترضان و تفرقه‌افکنی در فضاهای رسانه‌ای و اجتماعی از مواردی هستند که در طول مبارزات ملت ایران، عوامل امنیتی و تبلیغاتی حکومت اسلامی به انواع و اشکال مختلف به آن‌ها دامن زده‌اند.

صف‌بندی فعلی که میان ملت و حکومت اسلامی جریان دارد، به تعبیر علی خامنه‌ای- که سرنگونی او یکی از اهداف اصلی انقلابیون است– ملت ایران را یکپارچه و متحد، دشمن تمامیت جمهوری اسلامی قرار داده است؛ دشمنی که با طرح شعارهایی ازجمله در آزادی پوشش زنان شروع و باهدف سرنگونی حکومت اسلامی و گذار از آن به دولتی دمکراتیک- سکولار و حقوقی و جامعه‌ای آزادی و توام با امنیت، همچنان ادامه دارد.

تحرکات و فعالیت‌هایی که از سوی اقشار مختلف مردم و اصناف گوناگون ملت ایران طی ماه‌های اخیر انجام‌شده است، سویه‌هایی از آزادیخواهی و برابری طلبی است که در بیش از چهار دهه حاکمیت اسلام انقلابی با ایدئولوژی خشن و ضد انسانی، به چالش کشیده شده و ملت ایران را در سرکوب، شکنجه، اعدام و تبعید، از مسیر پیشرفت و آزادی بازداشته است. درواقع، آزادی رکن اصلی انقلاب ملی ایران و پایه اساسی خواست‌های حقوقی ملت ایران است. آزادی که در رهایی وطن از فاشیسم مذهبی ممکن و مقدر بوده و اکنون در سرآغاز آن، درصدد برطرف کردن مانع عمده یعنی جمهوری اسلامی است.

دکتر نادر زاهدی
دکتر نادر زاهدی

شعارهای مداوم و تکرارشونده و دائمی‌ که در همه شهرها- شهرستان‌ها و روستاهای کشور به گوش می‌رسد، امسال را سال سرنگونی جمهوری اسلامی و فروپاشی رژیم و علی خامنه‌ای، اعلام می‌کنند. با شروع اعتصابات در میان بخشی از کارگران و کارمندان و گسترش آن به دیگر مراکز بهداشتی- پزشکی- آموزشی و دانشگاهی، گام‌های تازه‌ای هستند که انقلاب ملی و مردمی‌ ایران، به ناظران و شاهدان و همه‌کسانی که نگران ایران هستند، نشان می‌دهند.

با هر گامی‌ که انقلاب ایرانی برمی‌دارد و با هر پیشروی که انقلابیون مخالف جمهوری اسلامی به دست می‌آورند، دستگاه ایدئولوژی و سرکوب رژیم هم ترفندها و ابزارهای تازه‌ای را به میدان می‌کشاند. توهین به مخالفان توسط سران و عوامل وابسته به حکومت اسلامی- شکنجه و تجاوز به دستگیرشدگان- اعلام احکام اعدام- تهدید مخالفان داخلی و خارج از کشور به ترور و حذف فیزیکی و تطمیع برخی از فعالین اجتماعی- فرهنگی و سیاسی، نمایش‌هایی هستند که در روزهای گذشته از سوی جمهوری اسلامی، در معرض افکار عمومی‌ گذاشته‌شده‌اند.

تردیدی نیست که استمرار انقلاب ملی در ایران و رسیدن به دوره پس از جمهوری اسلامی، از سویی تحکیم همبستگی و همراهی ملی از بلوچستان و خوزستان تا خراسان و آذربایجان و کردستان، از تهران تا برلین و تورنتو و… را می‌طلبد و از سوی دیگر، آگاهی از برنامه‌های آلترناتیوسازی اتاق فکر رژیم و هوچیگری‌های عوامل پیدا و پنهان رژیم در داخل و خارج کشور را ضرورت داده است؛ انقلابی که در ایران جریان دارد و نسبت به اعتراضات پیشین، توانسته هم ازنظر زمانی تداوم داشته باشد و هم ازنظر نیروی انسانی، اقشار بیشتری را جذب شعارها- آرمان‌ها و اهداف ضد جمهوری اسلامی کرده، تنها با هوشیاری و تبدیل شور انقلابی به شعور ملی و اجتماعی می‌تواند به آرزوی حقوقی و انسانی ایرانیان در دستیابی به آزادی و دمکراسی، موفق شده و ایرانی آباد و آزاد و پیشرفته با دولتی دمکراتیک- سکولار و حقوقی برقرار سازد.

پست‌های مرتبط

بیشترین خوشبختی‌ها برای بیشترین مردم

این سایت برای ارائه بهتر خدمات به کاربران خود ، از کوکی‌ها استفاده می‌کند.
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish
قبول اطلاعات بیشتر