19.9 C
تهران
پنجشنبه, ۳۰. فروردین , ۱۴۰۳

اسناد و مدارک (مشروطه نوین، ماهنامه شماره سه)

اعلامیه جبهه احیای مشروطیت ایران

پیام امید

 

پیام اخیر شهریار به مناسبت نهم آبان را به‌حق باید پیام امید برای ملت ایران بشمار آورد. رژیم جبار و ضد ملی خمینی به انتهای خط زوال محتوم خود نزدیک شده است و ملت ایران می‌تواند دگربار در شاهراه نجات و آزادی، طنین مارش پیروزی و بهروزی خود را سر دهد. پس هیچ جای ناامیدی و نگرانی نیست. ولی پیام شهریار نه‌تنها به جهت تأکید بر آزادی حتمی ملت ایران در آینده‌ای نه‌چندان دور بشارت بزرگی به ملت ایران محسوب می‌شود بلکه به‌ویژه ازآن‌جهت برجسته می‌گردد که شهریار خاطر ملت را مطمئن می‌سازد که «روز سرنوشت در داخل وطن در کنار شما خواهم بود.» لازم است به‌ویژه بر این نکته تأمل‌کنیم:

شهریار به ملت ایران که از ماجراها و ماجراجویی‌های سیاسی به تنگ آمده است، اطمینان خاطر می‌دهد که با براندازی خمینی به‌هیچ‌وجه نه یک دیکتاتوری جدید و نه یک آشوب ضد ایرانی دیگر همراه نخواهد بود، زیرا او متقارن با روز سرنوشت به‌مثابه سمبل و مظهر اراده صلح‌جو، وحدت طلب و آزادیخواه ملت در ایران خواهد بود. این سخن دست ردی است بر سینه آن‌کسانی که می‌خواهند با افسانه‌های خواب‌آور خود شهریار را در روز سرنوشت از صحنه به دور نگه‌دارند. در همان حال این سخن جواب مثبت قطعی به ندای ملت ایران است که اراده خود را برای ادامه نظام مشروطیت سلطنتی و قانونی هرروز رساتر کرده است.

آری؛ شهریار در روز سرنوشت در کنار ملت ایران خواهد بود و این کلمه اخیر از فروتنی شهریاری مردمی حکایت دارد که نمی‌خواهد جای خود را در پیشاپیش صفوف رزمنده ملت عنوان کرده باشد، بلکه خویشتن را مانند همه اعضا صف متحد مردم در کنار دیگران می‌بیند.

جبهه احیای مشروطیت ایران از همه رزمندگان راه آزادی، دموکراسی، عدالت اجتماعی و پیشرفت و سربلندی وطن صمیمانه دعوت می‌کند در این لحظات سرنوشت‌ساز، دست اتحاد خود را محکم‌تر بفشارند، بر توان رزمی خود بیفزایند و تمام هوشیاری و بصیرت سیاسی خود را در روز قطعی سرنوشت بکار گیرند.

بگذار در این لحظات سرنوشت‌ساز همه باهم یکدل و یک‌صدا این شعار را بر زبان‌ها جاری سازیم:

راه ایران!

شاه ایران!

 

Banner

برگرفته از مشروطه نوین، ماهنامه شماره ۳، آذرماه ۱۳۶۱

  • ویرایش متن: نسیم آریایی، تبسم آریایی
  • بازنشر مجموعه: نسیم آریایی، تبسم آریایی و وبسایت لیبرال دموکراسی

پیشگفتاری برای نوشتارهای فراموش شده

 

پست‌های مرتبط

بیشترین خوشبختی‌ها برای بیشترین مردم

این سایت برای ارائه بهتر خدمات به کاربران خود ، از کوکی‌ها استفاده می‌کند.
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish
قبول اطلاعات بیشتر