23.7 C
تهران
جمعه, ۳۱. فروردین , ۱۴۰۳

پیشگفتاری بر نوشتارهای فراموش شده

سخنی چند با خوانندگان؛

نوشتار پیش رو، مجموعه‌ای ست ارزشمند از تلاش جمعی از میهن‌پرستان باورمند به‌نظام مشروطه نوین پادشاهی که در بحبوحه جنگ ایران و عراق بر آن شدند تا با درک ژرف و همه‌جانبه از این سیستم حکومتی، دیدگاه و اندیشه خود را برای مبارزه با رژیم نوپای اسلامی در قالب ماهنامه‌ای منتشر کنند که سه شماره نخست آن با عنوان «اندیشه ایرانی – در خدمت ایرانی» و در ادامه به «مشروطه نوین» تغییر نام یافت.

ازآنجاکه انتشار این ماهنامه در دهه شصت صورت گرفته و به دلیل هم‌زمانی آن با کشتارهای گسترده فعالین و میهن‌پرستان درون و برون مرز این نوشتارها بدون نام نگارنده منتشرشده؛ و این تردیدی باقی نمی‌گذارد که حس مسئولیت در مقابل ایران و سرنوشت­ش تا چه اندازه برای این اندیشمندان مهم بوده!

ارزش این مجموعه درجایی دوچندان می‌شود که پیش از پایه‌گذاری حزب مشروطه ایران به کوشش جاوید نام دکتر داریوش همایون، این میهن‌پرستان با بنا نهادن «جبهه احیای مشروطیت ایران» منادی و پرچم‌دار مشروطیت در برون مرز بوده‌اند. ازاین‌رو قدردان تلاش‌ها و روشنگری‌های بی‌دریغشان هستیم.

در پایان از خوانندگان عزیز درخواست می‌ نماییم چنانچه به سه شماره نخست این ماهنامه با عنوان «اندیشه ایرانی-در خدمت ایرانی» و یا با نویسندگان این مجموعه دسترسی دارند مدیر مسئول سامانه لیبرال دموکراسی (جناب بهمن زاهدی) را در جریان قرار دهند.

 

سپاس از همراهی‌تان

نسیم آریایی، تبسم آریایی

 

پست‌های مرتبط

بیشترین خوشبختی‌ها برای بیشترین مردم

این سایت برای ارائه بهتر خدمات به کاربران خود ، از کوکی‌ها استفاده می‌کند.
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish
قبول اطلاعات بیشتر