19.9 C
تهران
یکشنبه, ۹. اردیبهشت , ۱۴۰۳

تحریم‌ها علیه رژیم ایران را حتی به خاطر کُرونا متوقف نکنید!

ضحاک ایران

پایگاه خبری- تحلیلی «واشنگتن اگزمینر» در گزارشی با عنوان «تحریم‌ها علیه رژیم ایران را حتی به خاطر کرونا ویروس متوقف نکنید» به تلاش‌های شورای ملّی ایرانیان آمریکا (نایاک) برای لغو تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی با دستاویز قرار دادن مقابله با کرونا پرداخته و می‌نویسد سپاه و خامنه‌ای پول‌ها را خرج تروریسم و ساخت موشک می‌کنند نه سلامت مردم.

مایکل روبین تحلیلگر سیاسی در مقدمه این گزارش فعالان چپ‌گرا را به «عروسک‌کوکی» تشبیه کرده که بدون در نظر گرفتن اینکه رژیم ایران پول‌ها و کمک‌های بشردوستانه را صرف تقویت شبه‌نظامیان منطقه می‌کند درخواست لغو تحریم‌های آمریکا را مطرح می‌کنند با این خیال که کمک‌های بین‌المللی صرف مقابله با کرونا ویروس می‌شود.

در این گزارش آمده مدیر اجرایی نایاک و لابی تهران در آمریکا می‌گوید با شیوع ویروس کُرونا در ایران بیمارستان‌ها پر از بیمار شده‌ و پزشکان ایرانی برای تأمین تجهیزات لازم برای ویروس کُرونا با مشکل روبرو شده‌‌اند و آمریکا باید بخشی از راه‌حل باشد نه‌بخشی از مشکل.

این‌ها (نایاکی‌ها) بیشتر از این دیگر نمی‌توانند اشتباه کنند! آن‌ها مدام بدون در نظر گرفتن آنچه در خبرها منتشر می‌شود درخواست رفع تحریم را تکرار می‌کنند. وقتی وزارت خزانه‌داری آمریکا به خاطر پول‌شویی و حمایت از گروه‌های تروریستی رژیم ایران را تحریم کرد نایاک مخالفت کرد؛ وقتی دونالد ترامپ مستقیم کارگزاران نظام را تحریم کرد و شخصیت‌های مهم رژیم را هدف قرارداد و نه مردم ایران را بازهم نایاک شروع به اعتراض به بهانه حقوق بشر کرد!

روبین می‌نویسد نایاک در مخالفت با تحریم‌های ترامپ علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه‌هایی منتشر کرد که اغلب توسط گروه کدپینک امضا شد. آن‌ها در این بیانیه‌ها خواستار لغو تحریم‌ها می‌شدند.

 

حتا اگر هدف امضاکنندگان درخواست اخیر واقعاً کمک به ایرانیان برای مقابله کُرونا باشد هم برداشته شدن تحریم‌ها اقدام بسیار اشتباهی است:

اول: مکانیزم‌های جایگزینی برای رهبران جمهوری اسلامی وجود دارد که از طریق آن دارو و اقلام بشردوستانه را خریداری کنند.

دوم: تا وقتی اماکن مذهبی همچنان باز هستند و عده‌ای حرم‌ها را لیس می‌زنند یا وقتی آخوندها به مردم می‌گویند ویروس را با فروکردن روغن گیاهی در مقعد درمان کنید پول‌هایی که به‌عنوان کمک به ایران ارسال می‌شود برای تندرستی و بهداشت مردم ایران هزینه نمی‌شود.

سوم: هدف تحریم‌ها قطع حمایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تروریسم است. تحریم‌های آمریکا علیه سپاه پاسداران است که تقریبا ۴۰ درصد از اقتصاد ایران را در سیطره خود دارد که شامل بیشترین میزان صادرات و واردات می‌شود. به همین دلیل است که وقتی دولت اوباما ۱.۴ میلیارد دلار برای آزادی گروگان‌ها (به رژیم ایران) باج پرداخت کرد نتیجه معکوس داد.

 

لغو تحریم‌ها باعث تقویت قوای نظامی رژیم ایران می‌شود نه تقویت آن‌هایی که واقعاً نیازمند کمک هستند. نکته قابل‌توجه این است که رهبران ارشد جمهوری اسلامی احتمالاً یک میلیارد دلار از کمک‌های اروپا برای مقابله با ویروس کُرونا را دزدیده‌اند.

علی خامنه‌ای دقیقاً پروپاگاندای صدام حسین را کپی می‌کند: یک تراژدی بشردوستانه بساز و از آن سود ببر.

در ادامه این گزارش، وضعیت فعلی رژیم ایران با وضعیت عراق در زمان صدام حسین مقایسه شده و آمده است، رژیم عراق ادعا می‌کرد تحریم‌ها باعث مرگ کودکان می‌شود اما هم‌زمان شیرخشک بچه‌ها را صادر می‌کرد. همان‌طور که دارایی‌های خامنه‌ای امروز به میلیاردها دلار می‌رسد دیکتاتور عراق هم از تحریم‌ها برای ساختن کاخ‌های خود استفاده می‌‌کرد

گروه به‌اصطلاح صلح‌طلب «کدپینک» پروپاگاندای تبلیغاتی دروغین صدام را تقویت می‌کرد و می‌گفت تحریم‌ها باعث مرگ ۵۰۰ هزار کودک عراقی شدند. امروز خامنه‌ای روی کمک‌های نایاک حساب کرده که بوق تبلیغاتی رژیم در آمریکا باشد. دقیقاً شبیه کره شمالی که کمک‌های بشردوستانه‌ای را که در سال ۱۹۹۴ برای آن ارسال شد برای تقویت فعالیت‌های اتمی- نظامی استفاده کرد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران نیز هرگونه کمک بشردوستانه را از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نیروهای تروریستی منطقه‌ و شبه‌نظامیان وابسته‌شان ارسال می‌کنند. اگر رژیم ایران برای کمک به مردم احتیاج به پول داشته باشد خودش مبالغ زیادی در اختیار دارد. به‌عنوان‌مثال می‌تواند پشتیبانی از حزب‌الله را متوقف کند و به شبه‌نظامیان عراقی و حوثی‌های یمن پول نفرستد. اگر رژیم دست از این حمایت‌ها بردارد میلیاردها دلار پول نقد آزاد می‌شود.

رژیم ایران می‌تواند ساختن موشک‌های بالستیک را متوقف کند که در آن صدها میلیون دلار خرج می‌شود. ایران دریایی از منابع نفت و گاز در اختیار دارد بنابراین برای تأمین انرژی نیازی به فعالیت‌های اتمی ندارد و رفتن سراغ انرژی هسته‌ای آن‌ها با هزینه‌های گزاف اصلاً قابل توجیه نیست. رژیم می‌تواند پول‌ها را بجای فعالیت‌های اتمی صرف بازسازی پالایشگاه و خطوط لوله‌ها کند که هزینه بسیار کمتری دارد.

نویسنده این گزارش در پایان می‌گوید وقتی بهانه‌های رژیم ایران توسط نایاک و گروه‌های طرفدار آن بازتاب داده می‌شود یعنی آن‌ها می‌خواهند از (رژیم) ایران به خاطر کوتاهی‌های آن در بحران کُرونا سلب مسئولیت کنند و هم‌زمان به مردم ایران برای جنگیدن با این ویروس کمک کنند! در چنین شرایطی آن‌ها می‌توانند تقاضا کنند آمریکا به ایران کمک دارویی مستقیم بفرستد. اقدامی که ترامپ انجام داده و خامنه‌ای بلافاصله آن را رد کرده است.

حقیقت تلخ این است که منفعت مالی برای خامنه‌ای و ملایانی که حکومت را در دست دارند و عامل اصلی درد و رنج مردم ایران هستند خیلی بیشتر از آن است که بخواهند موقعیت خود را به خطر اندازند. کرونا ویروس و عطش خامنه‌ای برای به دست آوردن پول بجای کمک‌های اساسی به مردم، نقاب از چهره واقعی او برمی‌دارد.

 

منبع: واشنگتن اگزمینر
نویسنده: مایکل روبین
ترجمه و تنظیم از کیهان لندن

پست‌های مرتبط

بیشترین خوشبختی‌ها برای بیشترین مردم

این سایت برای ارائه بهتر خدمات به کاربران خود ، از کوکی‌ها استفاده می‌کند.
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish
قبول اطلاعات بیشتر