22.8 C
تهران
یکشنبه, ۹. اردیبهشت , ۱۴۰۳

جمهوری اسلامی بر مسندهای حقوق بشری! فراتر از جوک! وحشتناک!

«هم‌اندیشی اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل

جمهوری اسلامی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲ و ۳ نوامبر ۲۰۲۳ برابر با ۱۱ و ۱۲ آبان ۱۴۰۲ ریاست نشست دو روزه‌ی «هم‌اندیشی اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل» در ژنو را برعهده داشت. ریاستی که هم‌زمان با تداوم سرکوب  جنبش ملی ایرانیان اعلام شد و با اینکه همان زمان در اردیبهشت ۱۴۰۲، مورد اعتراض نهادهای حقوق بشری قرار گرفت اما در آن بازنگری نشد.

این در حالیست که به گفته‌ی یک کارشناس حقوق بشر و  حقوق بین‌الملل، انتخاب رئیس برای هم‌اندیشی اجتماعی شورای حقوق بشر سالانه از میان نامزدهای معرفی‌شده توسط گروه‌های منطقه‌ای این شورا انجام می‌شود در حالی که جمهوری اسلامی اصلاً عضو این شورا نیست تا توانسته باشد نامزدی را معرفی و یا دیگر کشورها وی را پیشنهاد کرده باشند. ابهامی که پاسخی برای آن در دست نیست جز اینکه این شورا می‌تواند کشورهای غیر عضو را نیز نامزد مسئولیت‌های مختلف خود کند!

۴۷ عضو شورای حقوق بشر با اکثریت آرای مستقیم و مخفی  مجمع عمومی سازمان ملل  انتخاب می‌شوند و طبق انتخابات سال ۲۰۲۲، پاکستان (تا پایان ۲۰۲۳) و قطر و امارات متحده عربی (تا پایان ۲۰۲۴) عضو این شورا هستند ولی جمهوری اسلامی عضو آن نیست!

الاهه بقراط
الاهه بقراط

همان زمان اعلام شد که علی بحرینی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی در دفتر ژنو سازمان ملل آن را نمایندگی خواهد کرد. وی پیش‌تر سفیر رژیم در اتیوپی و نماینده وزارت خارجه در ستاد  حقوق بشر قوه قضاییه و مسئول بخش سیاسی سفارت حکومت در برلین بوده است.

از سوی دیگر، شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که مباحث این نشست بر«سهم دانش و فناوری و نوآوری در ارتقای حقوق بشر از جمله در زمینه بهبود پس از پاندمی کووید ۱۹» متمرکز خواهد بود!

آیا کسی هست که از «سهم دانش و فناوری و نوآوری» جمهوری اسلامی در سرکوب حقوق بشر و تقویت برنامه نظامی اتمی و موشکی و همچنین فاجعه‌ی ایمنی گله‌ای دوران کرونا و اعلام ممنوعیت ورود واکسن‌های معتبر از آمریکا و اروپا توسط علی خامنه‌ای خبر نداشته باشد؟

و یا آیا کسی هست که از ستاندن مستقیم و غیرمستقیم جان شهروندان به دلیل سیاست‌های ضدبشری و از ستمی که از جمله بر ایرانیان بهایی می‌رود و ساقط شدن آن‌ها از زندگی نشنیده باشد؟

کمی پس از آن گزینش بیجا، شاهزاده رضا پهلوی از آن  انتقاد کرد و در «فاکس نیوز» گفت: «این‌یک توهین و سیلی به‌صورت یک ملت است. اینکه هر روز می‌شنوید به زنان شلیک می‌شود یا آن‌ها را در مدارس با گاز مسموم می‌کنند… و به چیزی شبیه نسل‌کشی رسیده‌اند،  آن‌وقت شما به‌عنوان یک‌نهاد بین‌المللی به آن‌ها جایزه می‌دهید؟! این کار فراتر از یک جوک است… وحشتناک است.»

همین «جوایز» است که جمهوری اسلامی را به همراه تروریست‌های نیابتی در منطقه‌ و هم‌مسلکان ضدبشری‌ در کشورهای غربی گستاخ‌تر از همیشه کرده است.  در همین نشست شورای حقوق بشر نیز علاوه بر چندنفری که از جمهوری اسلامی شرکت داشتند، روح‌الله دهقانی فیروز‌آبادی رئیس پیشین «جهاد دانشگاهی» و معاون «قاضی مرگ» نیز درباره «حقوق بشر» سخن‌ پراکند!

کیهان لندن شماره ۴۳۶

پست‌های مرتبط

بیشترین خوشبختی‌ها برای بیشترین مردم

این سایت برای ارائه بهتر خدمات به کاربران خود ، از کوکی‌ها استفاده می‌کند.
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish
قبول اطلاعات بیشتر