23.7 C
تهران
جمعه, ۳۱. فروردین , ۱۴۰۳

پول یا عقیده؟! نتیجه یکیست: خدمتگزاری جنایتکاران!

تویتیر آخوندی

آیا ممکن است کسی تحصیل‌کرده آن‌هم در کشورهای آزاد غرب باشد و به خدمت رژیم‌ها و یا ایدئولوژی‌هایی درآید که ضد آزادی و ضد غربی هستند؟ بله؛ ممکن است!

از برخی مقامات و نظریه‌پردازان جمهوری اسلامی و «فیلسوفان» غربی مدافع انقلاب اسلامی بگیرید تا امثال محمد عطا که دانش و توان فنی خود را ۱۱ سپتامبر در فاجعه‌ای به کار گرفت که نیاز به تخیلی تخریبی و آخر زمانی دارد.

بررسی علل این پدیده را که چرا افرادی آن‌هم از خانواده‌های مرفه با وجود «تحصیل» و «زندگی» در آزادی، به تفکرات ارتجاعی سرخ و سیاه و ضد آزادی روی می‌آورند، می‌بایست به روانکاوان و روانشناسان اجتماعی سپرد؛ اما اینکه کسانی فقط به خاطر «پول» به خدمت رژیم‌هایی مانند جمهوری اسلامی درآیند، به تأملات دیگری در شناخت انگیزه‌های آدمی برای کسب درآمد نیاز دارد.

الاهه بقراط
الاهه بقراط

بعید به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی با روندی که در چهار دهه گذشته طی کرده، طرفداران عقیدتی داشته باشد که حاضر باشند خود را مانند قاتلانی به خطر بیندازند که با حلقه‌گل از آن‌ها در تهران استقبال شد و پاداش خود را برای کشتن مخالفان رژیم با امکانات تجاری و پول گرفتند.

این روزها نیز آنچه «نفوذ» جمهوری اسلامی در رسانه‌های اجتماعی مانند توئیتر و اینستاگرام تعبیر می‌شود، به نظر می‌رسد بیش از آنکه مذهبی- ایدئولوژیک باشد، مالی- سیاسی است! همان اندازه که مدیران شرکت‌های آی تی در ایران به دلیل حرفه و پول و موقعیتی که به دست آورده‌اند، متوجه نیستند و یا نمی‌‌خواهند متوجه باشند که در خدمت رژیمی جنایتکار قرار دارند و دستشان به سرکوب خونین مردم معترض آلوده است، «اُپراتور»هایی هم که چه‌بسا مسحور اشتغال در غول‌های آی تی و رسانه‌های اجتماعی هستند، اعم از ایرانی و غیر ایرانی، به دلایل عقیدتی و مالی می‌توانند به سود نظام‌های جنایتکار به کار گرفته شوند.

وقتی مدیریت توئیتر حساب کاربری رئیس‌جمهور آمریکا را که در انتخاباتی دمکراتیک به قدرت رسیده و می‌تواند در انتخاباتی دیگر آن قدرت را از دست بدهد، حذف می‌کند، اما حساب‌‌های امثال رهبر و زمامداران رژیمی که متهم به جنایت علیه بشریت است همچنان به زبان‌های مختلف به تبلیغات مشغولند، از کارمندان این شرکت‌ها و پیمانکارانشان چه انتظاری می‌توان داشت که به خاطر پول یا عقیده سیاسی دست به حذف مطالب و یا حساب‌های کاربری مخالفان رژیم نزنند؟! کاری که بیش از همه در اینستاگرام که در ایران فیلتر نیست صورت می‌گیرد و به نظر می‌رسد حساب کاربری کیهان لندن نیز که همواره صدای حقوق مردم ایران بوده یکی از قربانیان آن‌هاست.

کیهان لندن شماره ۳۶۲

پست‌های مرتبط

بیشترین خوشبختی‌ها برای بیشترین مردم

این سایت برای ارائه بهتر خدمات به کاربران خود ، از کوکی‌ها استفاده می‌کند.
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish
قبول اطلاعات بیشتر