20.7 C
تهران
سه شنبه, ۲۸. فروردین , ۱۴۰۳

اگر همه در جای خود باشند، ریسمان سیاه و سپید ترس ندارد!

گذشته از نیروهای سایبری رژیم که به‌طور هدفمند با نام «مخالف» به اختلاف و تفرقه بین مدافعان دموکراسی و حقوق بشر دامن می‌زنند، ایرانیان به دلیل گَزیده شدن توسط مار هفت‌خط جمهوری اسلامی، از ریسمان سیاه و سپید هم می‌ترسند و با همه‌چیز با احتیاط و در مواردی با امتناع و بی‌اعتمادی برخورد می‌کنند.

در سال‌های گذشته کم نبوده‌اند فعالان سیاسی و مدنی زندانی و تحت پیگرد رژیم که وقتی به خارج کشور آمدند، یا «صادر» شدند، با وجود مخالفت‌ شدید در حرف، سر بزنگاه در کنار جمهوری اسلامی ‌ایستاده‌اند و از یکسو مردم را از رفتن جمهوری اسلامی می‌ترسانند و از سوی دیگر دوران پیش از انقلاب و یا شاهزاده رضا پهلوی را به‌عنوان محبوب‌ترین شخصیت اپوزیسیون به اشکال مختلف تخطئه می‌کنند.

الاهه بقراط
الاهه بقراط

درعین‌حال بر کسی پوشیده نیست آنان که به اسم مخالف نه به‌طور مستعار بلکه با نام و چهره‌های واقعی اما در خفا با دستگاه امنیتی همکاری می‌کنند، داغ‌ترین شعارها را نیز علیه رژیم می‌دهند. از نظر امنیتی کاربرد و اهمیت این افراد، نفوذ در مخالفان و تخریب و ناکار ساختن آن‌ها به‌ویژه در بزنگاه‌های مهم است! تندترین حرف‌ها علیه رژیم تا هنگامی‌که سرنخ گویندگان در دست نیروهای امنیتی باشد اهمیتی ندارد و حتا غیرمستقیم برای پررنگ‌ کردن آن‌ها تلاش نیز می‌کنند! هیچ‌کس مانند این افرادِ تحت پوشش مخالف، نمی‌تواند جریانی را از درون یا نزدیک هم هدایت کرده و هم وقتی لازم شد، به سود رژیم ناکار کند! جمهوری اسلامی با این شیوه چندین ترور مهم انجام داده! شکل حاد و نظامی تاکتیک نفوذ و رسوخ به قلب دشمن، تحت پوشش،‌ داستان معروف «اسب ترویا»ست.

چنین تاکتیک و ترفندی صدالبته باید سبب احتیاط شود اما نباید بی‌اعتمادی را به یک عامل تخریبی علیه همبستگی و فعالیت‌های مشترک تبدیل کند چراکه یکی از اهداف جمهوری اسلامی‌ همین است!

نه‌تنها برای مقابله با این تاکتیکِ کهنِ استراتژیک بلکه به‌طورکلی برای بهره‌برداری مؤثر یک جنبش از توانایی‌ افراد و گروه‌ها دو راهکار مؤثر اینست که:

هر فرد و گروهی را در جایگاه واقعی خود قرار داد و از آن‌ها همان توقعی را داشت که می‌توانند و آنان را به نقشی سوق نداد که از اجرای آن برنمی‌آیند و یا در دهانشان حرف‌هایی نگذاشت که به آن‌ها اعتقادی ندارند!

دیگر اینکه نه حرف و ادعا بلکه نتایج عملکرد آن‌ها را مرتب با ترازوی حقوق مردم و میزان آسیب به جمهوری اسلامی سنجید!

در این صورت دلیلی برای ترسیدن از ریسمان سیاه و سپید وجود ندارد. این تجربه‌ای بزرگ از گزیده شدن یک ملت و مملکت توسط ماریست که وقتی بر قدرت چنبره زد، دیگر هیچ پادزهر و نوشدارویی نمی‌توانست نیش زهرآگین و مرگبار آن را خنثی کند!
الاهه بقراط

کیهان لندن شماره ۳۴۰

پست‌های مرتبط

بیشترین خوشبختی‌ها برای بیشترین مردم

این سایت برای ارائه بهتر خدمات به کاربران خود ، از کوکی‌ها استفاده می‌کند.
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish
قبول اطلاعات بیشتر