12.8 C
تهران
پنجشنبه, ۹. فروردین , ۱۴۰۳

برادران قاچاقچی و مثلث وسف

  در شماره هزاروسیصدوشصت ویک کیهان، در همین ستون مطلب مورد بحث ما “مثلث وسف” : ولایت – سپاه – فساد – بود.در پایان آن مقاله به این نتیجه رسیدیم که یک رابطه مستقیم میان دیکتاتوری، فساد و حکومت آخوندی وجود دارد و یادآورشدیم که: « روزانه مبالغ بیشتری دراختیار آخوندهای فاسدی از نوع مصباح یزدی گذاشته می شود و آنها تعداد زیادتری طلبه استخدام می کنند و این طلبه ها آخوند می شوند و این آخوند ها پایه های تبلیغاتی نظام را عهده دار می گردند. سپاه پاسداران کُنترات های بیشتری بدون مناقصه دریافت می کند و درآمد آنها و دیگر منابع مالی در اختیار دارودسته خامنه ای قرار می گیرد و او از این طریق آخوند ها را اجیر می کند.

تا زمانی که این مثلث ولایت – سپاه – فساد از هم گسیخته نشود امکان رهایی از این وادی خطرناک برای ملک و ملت نیست. باید دشمن را شناخت، باید دقیقاً پی برد شیشه عمر این نظام در کجا قرار دارد. تا درآمد نفت در کشور به کیسه پاسداران سرازیر می شود سپاه و عوامل آن محال است دست از این گنج بادآورده بر دارند. فساد از ولایت سرچشمه می گیرد، با نفت و خون تغذیه می شود و تا زندان و اعدام ادامه دارد».

این مطلب روز پانزدهم ژوئن دوهزارویازده در پاریس نوشته شدحالا اگر ما هم به جن گیری و رمالی متهم نشویم، باید گفت شاهد این مدعا از غیب رسید! درست دو هفته بعد از نوشتن این مطلب، یعنی روز شنبه اول ژوئیه، در تهران آقای احمدی نژاد در همایش « راهبرد های نوین در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز» با صراحت از نهاد های امنیتی نام برد و گفت :” هر کجا کسانی برای خود حقوق فرا قانونی قائل شدند، این نقطه فساد است.” این اولین باربود که رئیس جمهور رژیم با این صراحت نشانی عوامل فساد را میداد: ” تمام مرزهای غیر قانونی باید بسته شود؛ فلان سازمان، فلان نهاد و فلان دستگاه، هرکس یک جایی را سوراخ کرده و برای خودش می برد، برای خودش می آورد، این غلط است. هیچ کس نباید مصونیت داشته باشد.” جالب است که سعید مرتضوی جانی معروف کهریزک که امروزبه جای زندان و مجازات رئیس” ستاد به اصطلاح مبارزه با قاچاق کالاو ارز” شده است در کنار او ایستاده بود. او شخصی است که یکسال پیش رسماً اعلام کرد : ” هیچگونه اسکله غیر مجاز وجود ندارد و پرونده های آنها مختومه شده است.” یکسال بعد، زمانی که سرانجام دعوا بر سر اموال ملت از همیشه داغ تر شده است رئیس دولت، شخص محمود احمدی نژاد، می گوید : ” مرزهای غیر قانونی نیز باید بسته شود و هیچکس نباید مصونیت داشته باشد، اگر کالاهای دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی است اشکال ندارد از مرز قانونی وارد شود، هیچ وزارت خانه ای حق ندارد اسکله و مرزی داشته باشد خارج از کنترل گمرک. ممکن است کالایی از پرداخت گمرک معاف باشد ولی معنایش این نیست که نباید ثبت شود. هر کجا کسانی برای خود حقوق فرا قانونی قائل شدند، این نقطه فساد است. مهم نیست نسبت چه کسی باشد و چه نیتی داشته باشد. ”

این آقای احمدی نژاد رئیس جمهور منتخب آقای خامنه ای است که از فساد سخن می گوید و می افزاید ” اختیارات غیر قانونی فساد می آفریند.”حتی اگر داستان به اینجا ختم می شد مطلب مورد اشاره این ستون در دو هفته پیش شواهد لازم را برای اثبات مدعی آن مقاله به دست آورده بود زیرا اشاره مستقیم به سپاه پاسداران که تحت امر رهبر اداره می شود و نتیجه گیری رئیس دولت که پاسداران عامل فساد هستند در این گفته ها کاملاً مشهود است.

این مال شنبه بود. روز یکشنبه مصادف با دوم ژوئیه برابر با دوازدهم تیر ماه، به مصداق ضرب المثل معروف که تا چوب را بر می دارند گربه دزد فرار می کند، فرمانده سپاه پاسداران، آقای جعفری، با «خبرگزاری مهر» مصاحبه ای انجام می دهد و می گوید که نهاد تحت فرماندهی او همچون سایر نهاد های نظامی اسکله های نظامی در اختیار دارد اما هیچگونه مبادله تجاری در آنها انجام نمی شود. وی در گفتگو با خبرگزاری مهر می افزاید: ” در اختیار گرفتن اسکله های نظامی توسط نیروهای مسلح امری طبیعی است ولی در این اسکله ها تبادل کالا صورت نمی گیرد.” درعوض با اتهام متقابل به احمدی نژاد واطرافیان او اضافه می کند “این اتهام بحثی انحرافی است که توسط افرادی که ذینفع هستند مطرح می شود. این افراد با مطرح کردن چنین بحث هایی قصد دارند توجه دولت و دستگاه های دیگر را از جایی که قاچاق اصلی کالا اتفاق می افتد، منحرف کنند.” جالب است که رئیس دولت می خواهد توجه دولت را منحرف کند!

کار دراین جا هم پایان نمی پذیرد و بلافاصله روزبعد، نوبت رأس “مثلث وسف” فرا می رسد و آقای خامنه ای، مقام معظم رهبری و ولی فقیه که در جمع شماری از اعضای سپاه پاسداران فرمانده آن( یعنی همان عزیزجعفری )مشغول سخنرانی بود چنین می گوید : ” مراقب باشیم دستگاه های انقلاب سرشان گرمِ کارهای غیر مفید و احیاناً مضر در این حرکت پیشرونده نشود، که یکی از این ها همین مسأله اختلافات است، که من اگر روی این ها تکیه می کنم، به خاطر این است که یک وقت است که یک جریانی می آید و در مقابل انقلاب قد علم می کند به قصد کوبیدن انقلاب…کما اینکه در سال ۸۸ دیدید این کار اتفاق افتاد. یک وقت … قضیه ایستادگی در برابر یک حرکت براندازانه و اینچنین نیست؛ اختلاف نظر، اختلاف سلیقه، اختلاف عقیده احیاناً است. این ها را بایستی هرچه ممکن است فروکاست. اینجور چیزها را هرچه ممکن است باید کم کرد. مشتعل کردن این اختلاف نظرها مضر است.”

و این چنین فرمانده کل و رأس حرم “وسف” فرمان آتش بس می دهد ولی کو گوش شنوا؟ او نگران است،کارش به التماس کشیده است. می گوید بیش از این پرده دری نکنید. مردم نباید این سخنان را بشنوند. این امور ربطی به مردم ندارد. این مسائل را باید بین خودتان حل کنید! اما نکته جالب اینجاست که اگر برای رهبرآبرو وجربزه ای باقی مانده بود و کسی هنوز برای حرفهای او ارزشی قائل بود، وی هرگز نیازمند این نمی شد که چنین توصیه هائی را به صورت علنی و در برابردوربین تلویزیون اعلام کند. او طرفین را می خواست و یا به آنها پیغام می داد. همان روشی که سال ها خمینی از آن پیروی می کرد. اما اکنون که خامنه ای ناچار شده است به وسیله تلویزیون و رسانه های عمومی این چنین خواستار فروکش آتش جنگ میان طرفین دعوی شود این خود بهترین نمایانگر میزان ضعف و ناتوانی موقعیت او است.

با این نوع سخنان او می خواهد حد اقل با حفظ ظاهر مدعی شود که به هیچ یک از این جناح ها وابستگی ندارد و بالاتر از این اختلافات قرار دارد. در حالیکه همه کس می داند که او به خوبی از فساد مزمنی که سراسرنظام را فراگرفته است آگاه است. از آن بیشتر، او به خوبی آگاه است که اگر سپاه پاسداران مردم را به خاک و خون می کشد، حق را نا حق می کند و هروز و هر ساعت جنایت تازه ای علیه حقوق و جان و مال ملت ایران مرتکب می شود به خاطر کمان ابروی رهبر نیست بلکه به خاطر درآمد سرشاری است که از طریق همین منابع نا مشروع به جیب فراخ سپاهیان سرازیر می شود.

مطرح کردن مسأله اسکله های غیرقانونی که تعداد آن ها را حتی بیش از هشتاد مقر تخمین زده اند به خاطر چیست؟ احمدی نژاد به یکی از این موارد قاچاق اشاره می کند و به عنوان نمونه می گوید :” هزارو هشتصد تا دو هزار میلیارد تومان مصرف سیگار ایران است. همه قاچاقچیان درجه یک دنیا را ( این مبلغ) به طمع می اندازد چه رسد به برادران قاچاقچی خودمان.” قاچاق سیگار تنها محصولی نیست که از این اسکله ها وارد می شود، اگر گذارتان به دُبی افتاد و یا کسی را می شناسید که به آن دیار سفر می کند از او بخواهید که سری به سواحل آن بندر بزند و ببیند چگونه هرشب صدها قایق قاچاق بسته بندی شده زیر پوشش سپاه پاسداران به سوی این اسکله های غیر مجازدر سواحل ایران روانه می شوند و صبحگاهان همین قایق ها باز هم به طور قاچاق گله گله گوسفند و بسته های میوه و دیگر اغذیه هایی را که در ایران تولید شده است به سواحل امارات می آورند. دُبی بندر آزاد است ، یک پایگاه تجاری است. اما در ایران هرگز اسکله های آزاد تا زمان انقلاب وجود نداشته است. با تحقیقی که از پاره ای از متصدیان امور در رژیم گذشته به عمل آورده ام با اطمینان خاطر می توانم بنویسم که در دوران پیش از انقلاب همه واردات کشور به بنادر ایران از طریق اداره گمرکات می گذشت ودر موارد بسیار استثنائی آن کالا هایی که مشمول معافیت از گمرک می شدند طبق تصویب نامه دولتی بدون پرداخت عوارض از گمرک می گذشتند. این همان راهکاری است که امروز احمدی نژاد پیشنهاد می کند و بعد ازشش سال تازه چون با پاسدارها اختلاف پیدا کرده است این گوشه از اسرار را از پرده برون می ریزد. اسکله های خصوصی و بی بندو بار سی سال است که در ایران مورد استفاده پاسداران قاچاقچی قرار می گیرد. برای اولین بار در محافل رسمی وجود این اسکله های غیر قانونی از سوی مهدی کروبی در مجلس ششم زمانی که رئیس وقت مجلس بود مطرح شده بود. وی در آن زمان اعلام کرده بود سی و سه اسکله غیرقانونی در کشور وجود دارد که شماری از نهاد ها از طریق آنها واردات و صادرات انجام می دهند. در همان دوره مجلس نیز زمانی که نمایندگان تصمیم به استیضاح احمد خرم وزیر راه و ترابری محمد خاتمی گرفتند موضوع دست اندازی سپاه در واردات و صادرات از جمله مواردی بود که او در دفاعیات خود بر آن تأکید کرد . اما متأسفانه نمایندگانی که با سلب اعتماد از او کابینه را تغییر دادند در مورد اسکله های غیر قانونی به دلایل خاص خود موضوع را مسکوت گذاشتند.

این بحث اسکله های آزاد علاوه بر فسادی که ایجاد می کند، درآمد نامشروعی که با استفاده از این مجرا در اختیار عناصر جنایتکار قرار می گیرد، ضربه بزرگی نیز به اقتصاد کشور می زند. تا زمانی که ایران به عضویت سازمان تجارت بین المللی(WTO) در نیامده است مسأله گمرک از دو نظر برای اقتصاد ایران ضروری است. در مرحله اول یکی از دلایل ایجاد گمرک حفاظت از صنایع ملی است. در کشورهایی همانند چین، آمریکا و پاره ای از کشورهای اروپایی به دلائل گوناگون، منجمله میزان بالای سطح تولید و گسترش صنایع، هزینه متوسط تولید بسیاری از کالا ها از ایران و یا کشورهای مشابه به مراتب کمتر است و از این رو با افزودن عوارض گمرکی که در واقع نوعی مالیات بر واردات است پاره ای از حکومت ها سعی می کنند صنایع ملی را حفاظت و تقویت کنند و یا اجازه ندهند که این صنایع ملی در برابر هجوم ناگهانی وبی بند وبارواردات خارجی مضمحل و نابود شوند. از اینرو تا زمانی که دولت های دیگر یا در معاهدات دو جانبه و یا در چهارچوب یک توافق بین المللی ازامکانات مشابه برای صادرات ایران آمادگی نشان ندهند دلیلی ندارد که ایران دروازه های خود را به روی تولیدات خارجی باز کند.

دلیل دیگراخذ عوارض گمرکی کسب در آمد است. برای کشورنسبتاً پردرآمدی مانند ایران این جنبه مهم و حیاتی نیست اما هستند کشورهائی که تنها از این نوع عوارض بخش مهمی از مخارج حگومتی را تامین میکنند. در هر صورت این در آمدهم متعلق به صندوق اموال عمومی است و نیاید این چنین حیف و میل شود. در واقع باید گفت سپاه پاسداران با سوء استفاده از اسکله های غیر مجاز از دو راه به اقتصاد ایران لطمه می زند، یکی نابود کردن تولیدکنندگان ملی و دیگری محروم کردن خزانه عمومی از درآمدهای ناشی از وصول عوارض گمرکی.

متأسفانه کشور ما در شرایطی قرار دارد که منافع ملی و سرنوشت کشوردر دست جمعی متجاوزو راهزن بی انصاف به گروگان گرفته شده است. اگر برای اثبات مدعای ما در مورد ارتباط میان ولایت ، پاسداران و فساد ، شَکی برای کسی باقی مانده بود خوشبختانه رئیس جمهور برگزیده آقای خامنه ای ، نه به خاطر دفاع از حق و حقیقت، بلکه به خاطر نزاع جناحی خود لااقل بخشی از اسرار نهان را از پرده خفا برون افکنده است.

۲۰۱۱/۰۷/۰۶
پاریس

پست‌های مرتبط

بیشترین خوشبختی‌ها برای بیشترین مردم

این سایت برای ارائه بهتر خدمات به کاربران خود ، از کوکی‌ها استفاده می‌کند.
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish
قبول اطلاعات بیشتر