29.9 C
تهران
یکشنبه, ۱۷. تیر , ۱۴۰۳

راه رهایی شما نه از صندوق‌های رأی قلابی رژیم که از تداومِ ایستادگی و مقاومت مدنی می‌گذرد

شاهزاده رضا پهلوی

ملت بزرگ ایران،

نهِ قاطع و آگاهانه‌ی شما به جمهوری اسلامی و مضحکه‌ی انتخاباتش، ضربه‌ای سنگین به این رژیم اهریمنی و نامشروع وارد کرده، صفوف میهن‌پرستان و آزادیخواهان را متحدتر، و اختلافات درونی رژیم را بیشتر کرده است.

در چنین شرایطی، رژیم درمانده، همه‌ی نیروها و ابزارهایش را به خدمت گرفته‌ است و با برپایی کارزاری مبتنی بر فریب و ترس، تلاش می‌کند مردم را به پای صندوق‌های قلابی رأی در دور دوم سیرک انتخابات خود بکشاند، و از این طریق، دست‌کم بخشی از شکست بزرگی را که متحمل شده‌، جبران سازد. بنیان این کارزار فریب و ترس، همان دروغ تکراری بد و بدتر است؛ اما آیا بعد از چهار دهه آزمون‌وخطا، برای مردم ایران، اساساً بد و بدتری هم وجود دارد؟

هزاران هزار اعدام طی ۴۵ سال گذشته، کشتار مردم معترض در مشهد، قزوین و اسلامشهر در آغاز دهه هفتاد خورشیدی، قتل‌های زنجیره‌ای مخالفان در داخل و خارج کشور، جنایت حمله به کوی دانشگاه و سرکوب اعتراضات دانشجویی، کشتار معترضان در جنبش سبز و خیزش‌های سراسری دی ۹۶ و آبان ۹۸، سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی، و سرکوب وحشیانه خیزش مهسا، همه و همه در دوره‌هایی رخ‌داده که جناح‌های مختلف رژیم زیر عناوین «خط امامی»، «اصلاح‌طلب»، «اعتدالی» و «اصولگرا» در قدرت بوده‌اند. سهم این جناح‌ها در تداوم جنگ ایران و عراق با هدف «فتح قدس»، قتل‌عام دوره کرونا با دستور مستقیم خامنه‌ای، و فجایعی چون پلاسکو و متروپل و نفت‌کش سانچی نیز کم‌وبیش برابر است.

به همین یک دهه گذشته نگاه کنید: نتیجه و دستاورد رای‌دادن‌ها چه بوده: خروج موقت جمهوری اسلامی و خامنه‌ای از بن‌بست بعد از بحران عدم مشروعیت در جنبش سبز، پس از آن، فساد و دزدی و تورم و بیکاری بیشتر، و اعدام و کشتار و سرکوب و زندان فزون‌تر. در این میان نقش «اصلاح‌طلبان» و «اعتدالی‌ها»، آن‌ها که به اعتراف خودشان «سوپاپ اطمینان» و «خندق» نظام هستند، این بوده که مردم معترض در دی ۹۶ و آبان ۹۸ را «کَرکَس و آشوبگر و اغتشاشگر و فرصت‌طلب» بخوانند؛ با وقاحت بگویند که هم به سر معترضان شلیک کردیم هم به پای‌شان؛ جنایات جمهوری اسلامی را نزد خارجی‌ها «علاج» کنند؛ افتخار کنند که ایران را به خاطر حمایت از حماس و حزب‌الله و حوثی‌ها و بشار اسد، زیر فشار و تحریم قرار داده‌اند؛ و در نهایت مدعی شوند که «مردم ایران خودشان انتخاب کرده‌اند که این‌گونه زندگی کنند».

همین امروز، فردی کاندیدای به‌اصطلاح «اصلاح‌طلبان» و «اعتدالی»ها است که در کارنامه‌اش، پاک‌سازی‌ها و اِعمالِ غیرقانونی حجاب اجباری در بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها، در همان هفته‌ها و ماه‌های نخستِ پس از بهمن شوم ۵۷ را دارد و به این کارنامه‌ی تاریک، افتخار هم می‌کند. فردی که در دو دهه‌ی گذشته و در مقام عضو چندین دوره‌ی مجلس رژیم، امضای خود را پای طرح‌های ضدمردمی و ضدملی چون «امربه‌معروف و نهی از منکر»، برخورد دولت با زنانی که به پوشش اجباری حکومت تن نمی‌دهند، و تقویت سپاه سرکوبگر و تروریستی با هدف غرب‌ستیزی و اسرائیل‌ستیزی گذاشته است و همین امروز، با صراحت می‌گوید که مجری بی‌چون‌وچرای دستورات و سیاست‌های خامنه‌ای خواهد بود.

 

هم‌میهنانم،‌‌

اطمینان دارم که شما به آن درجه از بلوغ و آگاهی رسیده‌اید که دیگر فریب وعده‌های پوشالی را نخواهید خورد. به‌خوبی می‌دانید که رانت و فساد، دزدی و خویشاوندسالاری در همه دولت‌های جمهوری اسلامی بوده است؛ تورم ۴۰ و ۵۰ درصدی، بیکاری، سقوط ارزش پول ملی، کاهش قدرت خرید، کوچک‌تر شدن سفره‌ها، و افزایش مداوم جمعیت زیرخط فقر، دستاورد همه دولت‌های جمهوری اسلامی، اصلاح‌طلب و اصولگرا بوده است. قطع اینترنت و فیلترینگ، گشت ارشاد، و بگیروببند زنان و جوانان به جرم اینکه می‌خواهند آزاد باشند و زندگی کنند، در همه دولت‌های جمهوری اسلامی ادامه داشته و بیشتر شده است.

هدف هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا در رژیم جمهوری اسلامی، چپاول بیشتر منابع و ثروت مردم، و برداشتن سهم بیشتر از «سفره انقلاب» است. در این میان، «چو دزدی با چراغ آید، گُزیده‌تر بَرَد کالا».

در پایان، خطابم به آن‌هایی است که با هر دلیل و توجیهی، چه از روی ترس و استیصال، چه از روی امید، در دور نخست این #سیرک_انتخابات شرکت کردند:

 

  • ترس و امید واهی را کنار بگذارید، و به اکثریت قاطعی بپیوندید که روز هشتم تیرماه امسال، آگاهانه و شجاعانه، به جمهوری اسلامی نه گفتند و آن همبستگی ملی شکوهمند را به نمایش گذاشتند.
  • به خانواده‌های جاویدنامان انقلاب ملی ایران از دی ۹۶ تا آبان ۹۸ تا خیزش مهسا بپیوندید.
  • در کنار زندانیان سیاسی از طیف‌های مختلف بایستید.
  • نگذارید به نام شما و به پشتوانه‌‌‌ی رأی شما، جوانان و کودکان‌مان را به قتل برسانند.
  • نگذارید به نام شما و به پشتوانه‌ی رأی شما، ثروت ملی ما را خرج تروریست‌ها و جنایتکاران در غزه و لبنان و سوریه و عراق و یمن کنند و منطقه و دنیا را به جنگ و آشوب بکشانند.
  • نگذارید به نام شما و به پشتوانه‌ی رأی شما، قیمت آب‌ونان و بنزین را افزایش دهند.
  • گرگ‌ها را به حال خود رها کنید. بگذارید همدیگر را بِدَرَند.
  • در این سیرک مضحک مشارکت نکنید.
  • جمعه‌ پیش رو، با خانواده و دوستان به پارک‌ها و گردشگاه‌ها، به سواحل یا ارتفاعات بروید و این پیروزی ملی را با هم جشن بگیرید.

راه رهایی شما نه از صندوق‌های رأی قلابی رژیم که از تداومِ ایستادگی و مقاومت مدنی می‌گذرد. در این خصوص، و درباره نقشه راه پیروزی، بیشتر با شما سخن خواهم گفت.

 

پاینده ایران

رضا پهلوی

 

پست‌های مرتبط

بیشترین خوشبختی‌ها برای بیشترین مردم

این سایت برای ارائه بهتر خدمات به کاربران خود ، از کوکی‌ها استفاده می‌کند.
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish
قبول اطلاعات بیشتر